ویندوز 7


ویندوز seven

سیستم عامل جدیدشرکت مایکروسافت که زمزمه تولید آن در سال 2008 آغاز شده بود بالاخره در اواخر سال 2009 میلادی به بازار عرضه شد.ویندوز7 هفتمین نسخه ویندوز محسوب می شود و در 5 ویرایش و هریک در دونوع 32 و 64 بیتی برای پردازنده های x86 و x64 تولید شده است.

 

اغلب رایانه هایی که در بازار ایران به عنوان لپ تاپ یا رایانه خانگی به فروش می رسند دارای سخت افزار 32 بیتی هستند و بنابراین بهتر است این نوع ویرایش را روی آن ها نصب کنید.

نکته قابل توجه در مورد ویندوز های 32 بیتی این است که اگر مقدار RAM سیستم بالا باشد، فقط 3 گیگابایت آن مورد استفاده قرار می گیرد و بقیه آن بی مصرف باقی خواهد واند.

 

ممکن است این موضوع شما را به این نتیجه برساند که از ویندوز 64 بیتی استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که برخی درایو ها و نرم افزار های فعلی با ویندوز 64 بیتی سازگاری ندارند و این موضوع ممکن است برای تان دردسرساز شود.ویندوز های 32 بیتی با سیستم هایی که پردازنده و مادربرد 64 بیتی دارند به خوبی کار میکنند هرچند سرعت اجرای برنامه ها کمی پایین تر از ویندوز 64 بیتی خواهد بود.

ویرایش های منتشر شده برای این نسخه ویندوز به صورت زیر است.

Windows 7 Starter : نسخه ای با امکانات محدود که عملا در بازار به فروش نمی رسد و برای نصب بر روی سخت افزار های خاصی طراحی شده است.

Windows 7 Home Basic :این نسخه برای کاربرد های محدود خانگی طراحی شده و تنها از یک پردازنده پشتیبانی  می کند.

Windows 7 Home Premium : امکانات پیشرفته این نسخه در پشتیبانی از فایل های صوتی-تصویری،بسته های امنیتی و جلوه های تصویری ویندوز  Seven،آن را در ردیف پرفروش ترین نسخه های این سیستم عامل جدید قرار می دهد.

Windows 7 Professional : معادل نسخه Business در ویندوز ویستا است و علاوه برامکانات Home Premium ، برای قفل گذاری روی پوشه ها و فایل ها و نیز برقراری ارتباطات شبکه ای از قابلیت های خوبی برخوردار است.

Windows 7 Ultimate : کامل ترین نسخه ویندوز است و افرادی که از نسخه های کرک شده Seven استفاده می کنند، طبیعتا ترجیح می دهند این نسخه را روی سیستم خود نصب کنند.دقت داشته باشید که گاهی به این نسخه Enterprise هم گفته می شود و تفاوتی بین امکانات این دو نسخه وجود ندارد. تنها علت تفاوت در نام گذاری این است که گاهی مایکروسافت این نسخه را در تیراژ بالا و با شماره سریال های خاص به یک شرکت یا سازمان می فروشد و در این حالت آن را  Enterprise (سازمانی)می نامد.

به نظر می رسد همان گونه که از میان نسخه های شش گانه ویندوز ویستا نهایتا 32 بیتی Ultimate توانست تا حدودی رضایت کاربران ایرانی را جلب کند، از میان نسخه های Seven هم نسخه 32 بیتی Ultimate (آلتی مت یا نهایی) به دلیل کامل بودن کم کم به سیستم عامل اغلب رایانه های خانگی تبدیل خواهد شد.

سازندگان ویندوز Seven مدعی هستند اشکالات موجود در ویندوز ویستا را برطرف کرده و قابلیت های جدیدی به محصول جدید خود افزوده اند و امیدوارند همان طور که ویندوز XP در زمان عرضه خود توانست تحسین کاربران را برانگیزد و به رکورد فروش بالایی دست پیدا کند، این ویندوز هم بتواند ناکامی تجاری و روانی ناشی از عرضه ویستا را جبران کند.


 

 




آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

    bahar می‌گه:
    این نظر در تاریخ 1392/1/27/2 و 23:11 دقیقه ارسال شده.

    خیییلی باحال بود.

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: